Mijn kenteken.
Heb jij een Škoda? Dan loont het om je kenteken in te vullen. Je krijgt dan namelijk handige extra's.
- Krijg een herinnering over je APK
- Snel naar jouw favorieten
- Alle informatie van jouw auto op een rij
Nog dit jaar rijden? Ontdek nieuwe Škoda's uit voorraad. Tijdelijk zelfs extra voordelig met inruilkorting tot € 3.500. Bekijk het aanbod >
Dat is natuurlijk al vervelend genoeg. Wij helpen je graag weer op weg. Schade telefonisch doorgeven? Bel ons via: 033 479 17 25.
Voor noodhulp bel: +31 20 561 89 08.
Hier vind je onder andere onze FAQ, polisvoorwaarden, overige informatie en onze contactinformatie.
Het is mogelijk om op je premie te besparen door te kiezen voor een vrijwillig eigen risico. Je kunt je vrijwillig eigen risico verhogen naar € 250, € 500, € 750 of € 1.000. Kies je voor een hoger vrijwillig eigen risico, dan gaat je premie omlaag.
Met de Bonusgarantie kun je maximaal één schade claimen in één verzekeringsjaar, zonder dat je je korting kwijtraakt. Je verliest geen korting als je schade heeft, maar wel schadevrije jaren.
De all risk verzekering biedt je standaard 1 jaar nieuwwaarde garantie. Je kunt deze periode uitbreiden naar 3 of 5 jaar. Als je Škoda total loss of gestolen is, kun je afhankelijk van de gekozen periode overstappen in een nieuwe Škoda.
Let op! Deze uitbreiding van 3 of 5 jaar is alleen van toepassing als je de 1ste eigenaar bent van de auto.
Heb je een demo auto, een geïmporteerde auto of ben je niet de eerste eigenaar van de auto? Dan heb je standaard 3 jaar aanschafwaarde garantie in je dekking zitten. Je auto moet wel via de Škoda dealer of Bovag aangesloten autobedrijf zijn aangeschaft.
Accessoires die niet door de fabriek in je auto zijn ingebouwd, zijn tot € 3.500 gratis meeverzekerd. Je kunt het verzekerde bedrag makkelijk verhogen naar € 5.000.
Met een Uitgebreide Rechtsbijstand krijg je hulp en vergoeding van rechtskosten bij schade. Je krijgt hulp om de schade betaald te krijgen die een ander heeft veroorzaakt, hulp bij strafzaken en hulp bij conflicten over een contract. Daarnaast krijg je hulp om bijvoorbeeld je kentekenbewijs of auto terug te krijgen. Heb je al een rechtsbijstandverzekering? Controleer dan of 'verkeer' ook meeverzekerd is.
De werkelijke kosten van de persoonlijke schade die jij of je passagiers oplopen bij een verkeersongeval worden vergoed. Het gaat dan om: kosten door blijvende invaliditeit, arbeidsongeschiktheid of overlijden, verlies van inkomsten, smartengeld en schade aan persoonlijke bezittingen. Het maakt niet uit wie schuld heeft. Het maximale bedrag dat wij betalen is € 1.000.000 per gebeurtenis. Het verschil met de Ongevallen Inzittendenverzekering is dat we daarmee het bedrag vergoeden dat je van tevoren hebt gekozen in plaats van de werkelijk geleden schade.
Het door jou gekozen bedrag als jij en/of jouw passagiers door een ongeval overlijden of blijvend invalide raken worden vergoed. Dit bedrag gaat naar jou, de passagiers of de nabestaanden. Wil jij dat wij de werkelijke geleden schade betalen? Dan kun je kiezen voor de Schadeverzekering voor Inzittenden.
Je krijgt direct deskundige hulp bij autopech. Je kunt kiezen voor pechhulp in Nederland of in heel Europa. Je aanhanger is ook meeverzekerd. Bij pech repareren we je auto meteen als dat kan. En anders slepen we jouw auto naar een garage. Kan de garage jouw auto niet op de dag van de melding repareren? Of in Europa niet binnen 48 uur? Dan krijg je vervangend vervoer.
In sommige gevallen heb je al recht op pechhulp via de mobiliteitsgarantie. Bijvoorbeeld omdat je de auto in onderhoud hebt bij de dealer.
Heb je al een auto bij ons verzekerd, dan krijg je op de tweede auto dezelfde korting. Deze korting geldt niet voor inwonende kinderen. Voor meer informatie of direct afsluiten neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected] of bel 033 479 17 24.
De all risk verzekering biedt je standaard 1 jaar nieuwwaarde garantie. Je kunt deze periode uitbreiden naar 3 of 5 jaar. Als je Škoda total loss of gestolen is, kun je afhankelijk van de gekozen periode overstappen in een nieuwe Škoda.
Let op! Deze uitbreiding van 3 of 5 jaar is alleen van toepassing als je de 1ste eigenaar bent van de auto.
Heb je een demo auto, een geïmporteerde auto of ben je niet de eerste eigenaar van de auto? Dan heb je standaard 3 jaar aanschafwaarde garantie in je dekking zitten. Je auto moet wel via de ŠKODA dealer of Bovag aangesloten autobedrijf zijn aangeschaft.
Dan vervalt deze aanvullende dekking. Je betaalt dan ook geen premie meer voor deze aanvullende optie.
Accessoires die niet door de fabriek in je auto zijn ingebouwd, zijn tot € 2.500 gratis meeverzekerd. Je kunt het verzekerde bedrag makkelijk verhogen naar € 5.000.
De Škoda dealer herstelt jouw Škoda snel en vakkundig met 100% originele Škoda onderdelen (MerkZeker schadeherstel). Jouw voordeel: geen waardeverlies bij inruil, extra veiligheid en kwaliteit. Kortom, je gaat er in geen enkel opzicht op achteruit.
Jouw mobiliteit is belangrijk voor ons. Daarom krijg je gewoon vervangend vervoer tijdens schadeherstel, een ongeluk, diefstal of total loss. Het enige wat je betaalt zijn de brandstofkosten. Zo ben je tot wel 30 dagen verzekerd van mobiliteit en ga je er in dat opzicht niet op achteruit.
Bij de Škoda Autoverzekering geldt een maximale BM(*) korting op jouw premie van maar liefst 80%. Bovendien nemen wij het reeds opgebouwde aantal schadevrije jaren van jouw huidige verzekeraar over. Zo wordt overstappen dus wel heel aantrekkelijk.
* Bonus/malus korting op basis van de opgebouwde schadevrije jaren.
Klik op deze link om een berekening te maken en jouw dekking te kiezen. In vijf eenvoudige stappen kun je een Škoda Autoverzekering afsluiten.
Klik hier voor de polisvoorwaarden.
Je ontvangt jouw polis en groene kaart per post. Mocht je deze niet hebben ontvangen neem dan contact op met onze klantenservice via [email protected] of bel 033 479 17 24.
De Škoda Autoverzekering is makkelijk te wijzigen. Je kunt wijzigingen telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven via [email protected] of bel 033 479 17 24.
Een adres is makkelijk te wijzigen. Je kunt wijzigingen telefonisch of per e-mail aan ons doorgeven via [email protected] of bel 033 479 17 24.
De premie van je autoverzekering wordt o.a. bepaald aan de hand van je postcode. De wijziging zal zeer waarschijnlijk effect hebben op je premie.
Stuur een e-mail naar [email protected] met de juiste bankgegevens. Wij zorgen voor de verwerking van de juiste gegevens.
Stuur een e-mail naar [email protected] met een kopie van het vrijwaringsbewijs in de bijlage. Wij beëindigen de polis per verkoopdatum tenzij dit langer dan 28 dagen is. Dan wordt de dag dat de opzegging binnenkomt gehanteerd.
Om de premie te bepalen kijken wij naar o.a. de leeftijd en het adres van de verzekeringnemer, de auto, het aantal gereden kilometers per jaar, de schadevrije jaren en de gekozen dekking. Dit gebeurt ieder nieuw verzekeringsjaar en op het moment dat u de verzekering wijzigt.
Het aantal schadevrije jaren is terug te vinden op het polisblad van je autoverzekering. Ook kun je deze informatie opvragen via Roydata.
Roydata is een centrale database waar jouw schadevrije jaren in vermeld staan. Als je jouw autoverzekering opzegt, zal jouw verzekeraar de opgebouwde schadevrije jaren in dit systeem invoeren. Dit systeem wordt door ons gebruikt om te controleren of het aantal schadevrije jaren dat je hebt opgegeven bij de aanvraag overeenkomt.
Bereken gemakkelijk op onze website de premie voor jouw nieuwe autoverzekering en sluit deze direct af, of ga langs bij de dealer. Laat ons weten per wanneer deze verzekering in moet gaan en of we ook jouw huidige verzekering moeten beëindigen.
De meldcode van jouw auto bestaat uit 4 cijfers. Dat zijn de laatste 4 cijfers van het chassis- of identificatienummer van je auto. Dit nummer vind je op jouw kentekenpapieren of -pasje.
Dit is het internationale bewijs dat je verzekerd bent. Je kan dit document geprint meenemen of als pdf-bestand in je mailbox bewaren. Zo heb je altijd jouw verzekeringsgegevens en belangrijke telefoonnummers bij de hand.
De volgende gegevens staan op je Internationaal Verzekeringsbewijs:
• In welke landen je auto verzekerd is
• Welk kenteken verzekerd is
• In welke periode de verzekering geldig is
• Het Internationaal Verzekeringsbewijs nummer
Het Internationaal Verzekeringsbewijs is nodig wanneer je in bepaalde landen een ongeluk krijgt of bij controle. Het is handig om deze bij je te hebben zodat je snel alle gegevens bij je hebt. In Duitsland, Spanje en Polen is het verplicht om ook een Internationaal Verzekeringsbewijs bij je te hebben voor je caravan of aanhanger, als deze meer weegt dan 750 kilogram.
In Andorra, België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Ierland, IJsland,Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Zwitserland.
In de onderstaande landen is het verplicht om jouw Internationaal Verzekeringsbewijs aan te tonen op groen papier. Deze kun je zelf printen op groen papier of opvragen via [email protected]: Albanië, Bosnië (en Herzegovina), Israël, Iran, Marokko, Moldavië, Montenegro, Oekraïne, Rusland, Servië, Tunesië, Turkije, Voormalig Joegoslavische Republiek Macedonië en Wit-Rusland.
Voor het niet aan kunnen tonen van een Internationaal Verzekeringsbewijs in de landen waartoe dit verplicht is, kun je een boete krijgen. De hoogte van deze boete hangt af van de wetgeving in het desbetreffende land waar het aantonen van de Internationaal Verzekeringsbewijs verplicht is.
Skoda.nl gebruikt cookies bijvoorbeeld om de website te verbeteren en te analyseren, voor social media en om ervoor te zorgen dat je relevante advertenties te zien krijgt. Als je meer wilt weten over deze cookies, ga dan naar skoda.nl/cookies. Bij akkoord geef je Skoda toestemming voor het gebruik van noodzakelijk, functionele en optimale cookies op onze website.
Heb jij een Škoda? Dan loont het om je kenteken in te vullen. Je krijgt dan namelijk handige extra's.
Kenteken kon niet worden opgeslagen. Zeer waarschijnlijk kon er geen voertuig-data bij het kenteken worden gevonden.
Heb jij een dealer waar jij altijd komt? Sla deze dan op als 'voorkeursdealer'. Dit doe je door op de dealer pagina 'opslaan als mijn dealer' aan te klikken. Je krijgt dan handige extra's":
Maandag | 08:00 – 17:00 |