Elroq Roadshow: maak in november al exclusief kennis met onze nieuwe elektrische SUV!  Meer informatie

Bidirectioneel laden

Ontdek de voordelen van bidirectioneel laden

Groene Enyaq Coupe iV bezig met bidirectioneel laden

Wat is bidirectioneel laden?

Bidirectioneel laden: de mogelijkheid van het twee kanten op laden. Dit betekent dat een elektrische auto niet alleen kan worden opgeladen via een externe bron, zoals een laadpaal, maar ook elektriciteit kan terugleveren aan het elektriciteitsnet. Je kunt dus de accu van je elektrische Škoda gebruiken om je huis te voorzien van stroom. Op piekmomenten kun je bovendien terugleveren aan het net. Zo kan jouw Škoda je geld opleveren!

Voordelen van bidirectioneel laden

✔   Bespaar geld door je Škoda op momenten dat de stroom goedkoop is op te laden en als de stroom duur is weer terug te leveren aan het elektriciteitsnet. 
✔   Gebruik je auto als een mobiele energiebron, bijvoorbeeld bij het kamperen. 
✔   Je kunt je Škoda zelfs gebruiken als back-up bij stroomuitval. Zo ben je altijd voorzien van stroom.

Welke auto kan bidirectioneel laden?

Zowel de Škoda Enyaq iV 80 als de Škoda Enyaq iV Coupé 80 zijn geschikt voor bidirectioneel laden. Op dit moment is deze functie nog niet beschikbaar. Zodra er meer informatie beschikbaar is, zal deze pagina worden bijgewerkt.

De verschillende soorten van bidirectioneel laden

In de tussentijd al je apparaten van stroom voorzien met je Škoda Enyaq?

Hoewel bidirectioneel laden momenteel nog niet beschikbaar is, biedt de optionele 230W adapter in de Škoda Enyaq je al wel de mogelijkheid om je apparaten tot wel 150W van stroom te voorzien. Hierdoor ben je altijd verzekerd van voldoende energie! Voor meer informatie kun je contact opnemen met jouw Škoda-dealer.

Veelgestelde vragen

Kan mijn Škoda Enyaq iV bidirectioneel laden?
Kan mijn Škoda Enyaq iV bidirectioneel laden?
Zowel de Škoda Enyaq iV 80 als de Škoda Enyaq iV Coupé 80 zijn geschikt voor bidirectioneel laden. Op dit moment is deze functie nog niet beschikbaar. Zodra er meer informatie beschikbaar is, zal deze pagina worden bijgewerkt.
Is bidirectioneel laden anders dan gebruik maken van de 230V aansluiting in mijn auto?
Is bidirectioneel laden anders dan gebruik maken van de 230V aansluiting in mijn auto?
Als je de optionele 230V-aansluiting gebruikt, is het vermogen beperkt tot ongeveer 150W. Maar als je gebruik maakt van bi-directioneel laden via het laadstopcontact van het voertuig, kan er een hoger vermogen geleverd worden omdat dit vermogen afkomstig is uit de hoogvoltaccu van het voertuig. In het geval van een 230V-aansluiting wordt het vermogen geleverd uit het 12V-netwerk van het voertuig.

Wat heb ik nodig om bidirectioneel te laden?

Wat heb ik nodig om bidirectioneel te laden?

Je hebt een laadpaal nodig met bidirectionele laadtechnologie en een elektrische auto met een bidirectionele omvormer om gebruik te maken van bidirectioneel laden. Op dit moment is er nog geen bidirectionele laadpaal beschikbaar. Zodra er meer informatie beschikbaar is, zal deze pagina worden bijgewerkt.

Onze elektrische modellen

Enyaq Coupé iV

De Enyaq Coupé iV is de volledig elektrisch SUV Coupé van Škoda. De Enyaq Coupé iV biedt een zeer ruime binnenruimte, een snellaadfunctie tot 125 kW/u en een actieradius tot maximaal 545* km. De meest krachtige uitvoeringen hebben een tweede elektrische motor, die de vooras aandrijft.

Ontdek de Enyaq Coupé iV Stel 'm samen

ENYAQ iV elektrische SUV

Enyaq iV

De Enyaq iV is de volledig elektrisch SUV van Škoda. De Enyaq iV biedt een enorme binnenruimte, snelladen en een actieradius tot maximaal 537* km. De meest krachtige uitvoeringen hebben een tweede elektrische motor, die de vooras aandrijft tot wel 1.200 kg kan trekken.

Ontdek de Enyaq iV Stel 'm samen

*Het genoemde aantal kilometers is de theoretische maximale actieradius volgens de WLTP testsystematiek. Deze maximale actieradius kan onder meer worden beïnvloed door de voertuigconfiguratie, acculeeftijd en -conditie, rijstijl en de gebruiks-, omgevings- en klimaatomstandigheden zoals de buitentemperatuur, de verkeerssituatie en het rijgedrag. Werkelijke laadtijden kunnen afwijken door het gebruik van andere laadpunten en de capaciteit van het gebruikte laadpunt. Het trekgewicht van de Enyaq iV verschilt per accuversie en motorisering.