Facturatie en 'e-voicing'
Maandelijkse factuur
Je ontvangt in principe elke eerste van de maand per e-mail de factuur van je Škoda Private Leasecontract, vanuit [email protected]. In deze e-mail staat een link naar de het pdf-bestand van de factuur. Je vindt je facturen ook terug in de e-invoice omgeving. De instructies voor het bekijken van je digitale factuur vind je in elke factuur e-mail, net zo lang tot je de omgeving activeert.
Mocht je een reparatie hebben laten uitvoeren waar je zelf aan moet meebetalen (bijvoorbeeld omdat je eigen risico in rekening wordt gebracht), dan worden deze kosten apart bij je in rekening gebracht. Dat gebeurt via e-invoice. Wanneer de kosten lager zijn dan je gekozen eigen risico, zal de reparateur deze kosten rechtstreeks met je afrekenen.
De startfactuur
In verband met het inregelen van de facturatie duurt het gemiddeld twee weken vanaf het moment dat je auto is afgeleverd, voordat je de eerste factuur ontvangt. Het moment van ontvangen van de startfactuur is onder andere afhankelijk van hoe snel je dealer de factuur naar ons op heeft gestuurd. Nadat je je auto hebt ontvangen, stuurt de dealer de factuur naar ons. Wij verwerken deze factuur, starten het contract officieel en regelen de maandfacturatie in.
Met de eerste factuur incasseren we de maandtermijnen vanaf de tenaamstelling plus de maandtermijn voor de komende maand. Je betaalt altijd een maand vooruit, op de eerste dag van de maand. De eerste factuur kan dus hoger zijn dan de reguliere maandfactuur.
Voorbeeld: Je auto is besteld op 10 februari en afgeleverd op 16 februari. Op 20 februari ontvangen wij de factuur van je dealer en op 24 februari (binnen vijf werkdagen) hebben wij deze verwerkt. Op 27 februari ontvang je van ons de startfactuur.
E-invoice omgeving activeren
Je vindt je facturen terug in de beveiligde e-invoice omgeving. De e-invoice omgeving kun je activeren met een link. De link en instructies vind je in elke factuur e-mail, net zo lang tot je de omgeving activeert.
Je hebt een inlognaam nodig om je te kunnen registreren. Ook deze vind je in de e-mail met je factuur. Deze inlognaam is gelijk aan je debiteurennummer. Vervolgens kun je zelf een wachtwoord kiezen.
E-invoice wachtwoord kwijt of wijzigen
Ben je je wachtwoord kwijt? Geen probleem, je kunt zelf een nieuw wachtwoord aanmaken. Ga naar de e-invoice omgeving en voer het e-mail adres in waarop je de facturen normaal ontvangt. Ben je ook je inlognaam kwijt, stuur dan een e-mail naar [email protected].
Problemen met PDF-factuur
De e-invoice portal ondersteunt alleen Adobe Reader. Dit programma is hier te downloaden en te installeren.
Windows 8 gebruikers wordt geadviseerd het programma Adobe Reader Touch te installeren.
Het kan ook zijn dat je een verouderde plug-in gebruikt. Je kunt dit probleem oplossen door te kiezen voor openen met andere PDF-lezer. Structureel oplossen doe je door een update te laten uitvoeren naar de laatste versie van je browser en/of plug-in. Gebruik je Firefox en zie je alleen maar vreemde tekens als je de PDF opent? Pas dan instellingen aan in Firefox. Ga naar: Extra > Opties > Toepassingen > Portable Document Format (PDF): Adobe Acrobat gebruiken. Als deze instelling geselecteerd is, zijn onze facturen goed te lezen.