Nog dit jaar rijden? Ontdek nieuwe Škoda's uit voorraad. Tijdelijk zelfs extra voordelig met inruilkorting tot € 3.500. Bekijk het aanbod >

Keurmerk

Private Lease

Wat is het Keurmerk Private Lease?

Het Keurmerk Private Lease is hét kwaliteitskeurmerk om betrouwbaar een private leasecontract af te sluiten. De onafhankelijke Stichting Keurmerk Private Lease reikt het keurmerk uit, maar lang niet aan iedereen. Škoda is als trotse aanbieder van private lease uitgebreid getoetst voordat we het officiële keurmerk kregen. We houden ons aan de Algemene voorwaarden met eerlijke spelregels, altijd. Die garantie krijg jij voor de volle 100%.

Waarom is dit keurmerk nodig?

Met de opkomst van private lease (noot: in 2020 verwacht men zo’n 100.000 private lease-contracten in Nederland) blijken de voorwaarden behoorlijk uiteen te lopen. Voor veel consumenten gaan er nog wel eens verrassingen schuil achter gecommuniceerde slottermijnen, de soms zeer hoge afkoopsommen bij vroegtijdige beëindiging van het auto abonnement of het niet opnemen van bepaalde onderhoudskosten in het contract. Ook blijkt uit ervaringen in de markt dat er zeker een risico aanwezig is dat iemand een private lease-contract aangaat met een te hoog maandbedrag. Financiële problemen liggen dan helaas op de loer.

Vijf zekerheden van het Keurmerk Private Lease

De consumentenbond kijkt mee?

Het keurmerk is heel bewust in samenwerking met de Consumentenbond ontwikkeld. Om de consument te beschermen, biedt het geïnitieerde Keurmerk Private Lease iemand die privé een auto leasen wilt altijd gegarandeerde zekerheden en veiligheid. Het afsluiten van een leaseovereenkomst vindt plaats door middel van uniforme, duidelijke voorwaarden en een bescherming tegen te hoge maandlasten.

Arnold Koopmans, woordvoerder van de onafhankelijke Stichting Keurmerk Private Lease: “Neem je het keurmerk serieus en wil je de consument beschermen, dan zijn duidelijke regels noodzakelijk. Van de regels die wij hanteren is 80% een uitwerking op basis van bestaande wet- en regelgeving ter bescherming van de consument. De overige 20% is vooral gebaseerd op voorwaarden die de Consumentenbond heeft ingebracht. Het resultaat is een keurmerk met heldere regels en voorwaarden, zonder kleine lettertjes, opgesteld in samenwerking met diverse organisaties.” (bron)

Veelgestelde vragen

Wat zijn de eerlijke voorwaarden van het Keurmerk Private Lease?
Wat zijn de eerlijke voorwaarden van het Keurmerk Private Lease?
De algemene voorwaarden van het Keurmerk Private Lease zijn eerlijk en tot stand gekomen in samenwerking met de Consumentenbond.
Wat betekent ‘een compleet product’?
Wat betekent ‘een compleet product’?
Het is duidelijk wat in de leaseprijs zit. Het auto-abonnement voldoet aan de strenge eisen van het Keurmerk Private Lease. Dit betekent dat alle kosten inbegrepen zijn: afschrijving, rente, afleveringskosten, verzekering, wegenbelasting, reparaties, onderhoud, vervanging van banden, schadeherstel, glasreparatie, vervangend vervoer na 24 uur, (inter)nationale pechonderweg-hulpdienst en BTW.
Wat betekent bescherming tegen te hoge financiële lasten?
Wat betekent bescherming tegen te hoge financiële lasten?
Er wordt samen met ons beoordeeld of voor jou een private lease-constructie binnen de financiële mogelijkheden valt. Oftewel: je kredietwaardigheid wordt goed bekeken, dat is in ieders belang. Daarmee bieden wij de zekerheid dat de maandelijkse leasekosten financieel te dragen zijn. Hiervoor hanteren wij de zogenaamde VFN-norm en raadplegen wij het BKR.
Wat houdt 14 dagen bedenktijd exact in?
Wat houdt 14 dagen bedenktijd exact in?
Op basis van het consumentenrecht is standaard 14 dagen bedenktijd ingevoerd. Het is namelijk belangrijk om zorgeloos te kunnen genieten van de leaseauto en er zeker van te zijn dat er een weloverwogen keuze is gemaakt. Dus je kunt je tijd nemen, wel zo prettig.
Wat betekent ‘zekerheid bij klachten’?
Wat betekent ‘zekerheid bij klachten’?
Een eventueel geschil wordt snel en - zo is de intentie - eenvoudig opgelost door een onafhankelijke Geschillencommissie.
Wanneer neem ik contact op met de Geschillencommissie?
Wanneer neem ik contact op met de Geschillencommissie?
Is er een abonnement bij ons afgesloten en hebben wij een geschil niet naar tevredenheid opgelost? Dan heb je de mogelijkheid om het geschil voor te leggen aan de onafhankelijke Geschillencommissie Private Lease. De contactgegevens zijn: Geschillencommissie Private Lease, Bordewijklaan 46, Postbus 90600, 2509 LP Den Haag of kijk op de geschillencommissie. Download hier het Reglement Geschillencommissie Private Lease Bedrijven.

Staat je vraag er niet tussen?

Ook interessant voor jou?