Elroq Roadshow: maak in november al exclusief kennis met onze nieuwe elektrische SUV!  Meer informatie

Connect functies

Care Connect: Remote Access

Connect functies op je telefoon

Care Connect: Remote Access is de verbinding van je Škoda met je mobiele telefoon via de MyŠkoda of Škoda Essentials app. Zo vergrendel je op afstand gemakkelijk je Škoda en kan je bijvoorbeeld checken of je moet tanken. 

Beschikbaarheid van Škoda Connect functies is o.a. afhankelijk van het model.

Check welke functies beschikbaar zijn in jouw Škoda

Vergrendelen en ontgrendelen

Wil je jouw Škoda vergrendelen of ontgrendelen, maar ben je te ver van de auto verwijderd? Deze functie kan in het leven in veel situaties aanzienlijk vermakkelijken, bijvoorbeeld als je vergeet te vergrendelen of iemand anders naar binnen wilt laten.

Online klimatisering

Bedien de verwarming of verkoeling van je auto waar ook ter wereld via de MyŠkoda-app.

Laden op afstand

Door deze functie heb je de mogelijkheid om het opladen vanuit je app te starten. Daarnaast kan je het oplaadproces managen om energiekosten te besparen. *Alleen beschikbaar voor 100% elektrische iV modellen

Welke functies zijn beschikbaar voor jouw Škoda?

Beschikbaarheid van Škoda Connect diensten is afhankelijk van het model, uitvoering, infotainmentsysteem en productieperiode. Check op basis van VIN-nummer (dit staat op het kentekenbewijs) of model welke functies beschikbaar zijn in jouw Škoda. 

Check beschikbaarheid

Infotainment Online

Connect functies op je Infotainment Systeem

Met Infotainment Online voeg je nieuwe functies toe aan het Infotainment Systeem van jouw Škoda.

Online verkeersinformatie

Deze functie waarschuwt je onderweg voor diverse gevaren, zoals extreme weersomstandigheden en bijvoorbeeld gevaarlijke situaties.

Parkeerplaatsen

Blijf op de hoogte van wat er om je heen gebeurt. Met de nieuws app kun je eenvoudig je favoriete nieuwskanalen toevoegen aan je infotainment systeem en blijf je altijd op de hoogte van het laatste nieuws. 

Online kaart updates

Deze functionaliteit geeft de mogelijkheid om online je navigatiekaarten te updaten.

Is Connect voor Infotainment beschikbaar voor jouw Škoda?

Beschikbaarheid van Škoda Connect diensten is afhankelijk van het model, uitvoering, infotainmentsysteem en productieperiode. Check op basis van VIN-nummer (dit staat op het kentekenbewijs) of model welke functies beschikbaar zijn in jouw Škoda. 
Check beschikbaarheid

Download de app

En volg de instructies om je auto te verbinden

MyŠkoda

Geschikt voor de Enyaq, Scala, Kamiq en voor de Superb, Karoq en Kodiaq geproduceerd vanaf juli 2020 en de huidige generaties van de Octavia en Fabia.

App Store Google Play

Veelgestelde vragen over Connect Functies

In mijn Skoda Connect account zie ik de melding: 'u moet geverifieerd zijn om de lock & unlock service te kunnen gebruiken'. Wat is dit?
In mijn Skoda Connect account zie ik de melding: 'u moet geverifieerd zijn om de lock & unlock service te kunnen gebruiken'. Wat is dit?
De Lock & Unlock functie (vergrendelen en ontgrendelen), is alleen beschikbaar op voertuigen die met Care Connect zijn uitgerust en na november 2018 geproduceerd zijn. 


De Lock & Unlock functie in de MySkoda app maakt het mogelijk je auto op afstand te openen of op slot te doen. Voor het gebruik van deze functie dien je om veiligheidsredenen je identiteit te verifiëren. Het is immers de bedoeling dat uitsluitend de rechtmatige eigenaar van de auto deze functie kan gebruiken. De verificatie gebeurt middels de Skoda Ident procedure.


Verificatie uitvoeren:
Je Skoda dealer kan de verificatie uitvoeren. Door jezelf te legitimeren bij je dealer, kan je dealer de gegevens controleren en het Skoda Ident proces doorlopen. Je kunt dit niet telefonisch doen, je gaat hiervoor langs bij je dealer en toont je legitimatiebewijs. 


Na verificatie wordt de Lock & Unlock functie vrijgegeven en kun je van de functie gebruik maken.


Nagaan Skoda Connect diensten op jouw auto:
Je kan zelf nagaan welke Skoda Connect diensten op jouw auto zitten via: https://availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/.
 Wat is het verschil tussen Infotainment Online en Care Connect? 
 Wat is het verschil tussen Infotainment Online en Care Connect? 
Beide zijn onderdeel van Skoda Connect. Welke onderdelen en diensten beschikbaar zijn hangt af van welke Skoda je rijdt. Welke diensten beschikbaar zijn op jouw Skoda, kun je checken via: availability.skoda-auto.com/438/nl-nl#/. Hier zie je ook in een duidelijk overzicht weergegeven welke diensten onder Infotainment Online vallen en welke onder Care Connect vallen. In de MySkoda (essentials) app kun je de looptijd per dienst nagaan.


Algemene omschrijving Infotainment Online
Het Infotainment Online pakket biedt een grote verscheidenheid aan diensten zoals: de verkeerssituatie, het nieuws, de weersvoorspellingen. 


Algemene omschrijving Care Connect
Het Care Connect pakket biedt twee verschillende services aan waar de bijbehorende diensten onder vallen: Remote Access Service en Proactive Service. Via Remote Access Service kun je informatie inzien zoals bijv: Ritgegevens, je parkeerplek, gebiedsnotificatie, wagenstatus, ver- en ontgrendelen portieren, lichten enz.
Proactive dienstverlening geeft perfect inzicht in de technische staat van jouw auto en de servicebeurten die er aankomen. Door samen te werken met jouw service partner, kan het systeem zeker stellen dat je auto in perfecte technische conditie blijft.
Ik heb een ingebouwde simkaart in mijn Skoda, hoe kan ik hier gebruik van maken?
Ik heb een ingebouwde simkaart in mijn Skoda, hoe kan ik hier gebruik van maken?
Als je Skoda af-fabriek is voorzien van een Skoda Connect simkaart, kun je in heel Europa ongelimiteerd gebruik maken van de Skoda Connect diensten in de auto. Wanneer je gebruik wil maken van de wifi hotspot en/of online muziek (webradio) in de auto dan is een datapakket nodig.


Via skoda.cubictelecom.com kun je jezelf aanmelden voor een data pakket. Hier vind je tevens verdere informatie over de beschikbare datapakketten.


Indien je hier geen gebruik van wil maken, kun je er ook voor kiezen om gebruik te maken van jouw eigen simkaart. Met je eigen simkaart gebruik je jouw telefoon als hotspot. Houd er wel rekening mee dat dan ook alle overige connect diensten gebruik zullen maken van die dataverbinding.
Hoe maak ik een route, bestemming of  reisdoel aan en hoe zorg ik ervoor dat deze in mijn auto beschikbaar is?
Hoe maak ik een route, bestemming of  reisdoel aan en hoe zorg ik ervoor dat deze in mijn auto beschikbaar is?
Op availability.skoda-auto.com wordt in twee korte instructiefilmpjes getoond hoe dit precies werkt. In het eerste filmpje wordt uitgelegd hoe dit werkt in de MySkoda app en in het tweede filmpje wordt uitgelegd hoe je dit vanuit het Skoda Connect portaal doet.


Er is een maximum van vijf routes om toe te voegen, met elk 10 tussenstops. Het is dus mogelijk dat je eerst een oudere route moet verwijderen, voordat je een nieuwe route kan toevoegen. 
Ik krijg een melding in mijn navigatiesysteem dat mijn kaarten bijgewerkt kunnen worden. Wat kan ik hiermee? 
Ik krijg een melding in mijn navigatiesysteem dat mijn kaarten bijgewerkt kunnen worden. Wat kan ik hiermee? 
Via het infotainment-systeem word je geïnformeerd over de beschikbaarheid van nieuwe kaarten. Je ontvangt tevens een bericht betreffende de benodigde opslagruimte evenals een waarschuwing over verhoogd gegevensgebruik.

Het updaten kan op twee manieren:
Tijdens de routegeleiding 
Zijn er op je route updates beschikbaar dan vraagt het systeem of je de update wil downloaden. Druk op Start om de update te starten.


Via het Skoda Connect menu 
Klik op Download. Ga naar de pakketten dropdown-lijst en kies de kaartupdate. Selecteer hier de landen die je wil updaten. Nadat je de gekozen update(s) hebt bevestigd, begint het downloaden van de diverse pakketten.

Is jouw vraag nog niet beantwoord?

Bekijk dan alle veelgestelde vragen
Bekijk alle veelgestelde vragen

Hulp nodig bij het verbinden of gebruiken van Škoda Connect?

Raadpleeg de stap-voor-stap instructies