Nog dit jaar rijden? Ontdek nieuwe Škoda's uit voorraad. Tijdelijk zelfs extra voordelig met inruilkorting tot € 3.500. Bekijk het aanbod >

Verbinden & licenties

Download de app

En volg de instructies om je auto te verbinden

MyŠkoda

Geschikt voor de Enyaq, Scala, Kamiq en voor de Superb, Karoq en Kodiaq geproduceerd vanaf juli 2020 en de huidige generaties van de Octavia en Fabia.

App Store Google Play

Kom je er niet uit?

Bekijk dan de video instructie. Voer eerst je chassisnummer (VIN-nummer) in en onder 'Service activeren' vind je de instructievideo voor jouw Škoda.
Vind jouw instructievideo

Licenties & verlengen

Looptijd en contracttermijn van Škoda Connect diensten

Voor de Škoda Connect diensten die vallen onder Infotainment Online en Care Connect geldt een looptijd van 1 jaar na aanschaf van de auto. Na dit jaar kan je deze dienten zelf verlengen via de MyŠkoda (Essentials) App. De dienst Emergency Call is onbeperkt en blijft de gehele levensduur van de auto actief

Kopen en verlengen

Kopen en verlengen van licentie gebeurt in de app of Infotainment Systeem. Het kopen van Functions on Demand en Infotainment Apps Bundel gebeurt in de app of Infotainment Systeem

Kosten om te verlengen

De kosten voor verlengen zijn voor twee verschillende onderdelen van Škoda Connect en de daarbij behorende diensten. 

Verlengen Infotainment Online: € 70 voor 1 jaar.
Verlengen Care Connect: € 60 voor 1 jaar.
Verlengen Remote Access: €15 voor 1 jaar (alleen bij Enyaq)

Let op: momenteel geldt er een actietarief op beide diensten! 
Verlengen Infotainment Online: € 49 voor 1 jaar.
Verlengen Care Connect: € 39 voor 1 jaar. 

Online Infotainment bundel € 5 per jaar, 1e jaar inbegrepen.

Veelgestelde vragen over Verbinden & Licenties

De vorige gebruiker is nog actief, hoe kan ik mij aanmelden en de vorige gebruiker wissen?
De vorige gebruiker is nog actief, hoe kan ik mij aanmelden en de vorige gebruiker wissen?
Als het infotainmentsysteem aangeeft dat er al een account is gekoppeld, moet je alle bestaande gegevens verwijderen. Dit kun je bereiken door het infotainmentsysteem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Om dit te doen, ga je naar de instellingen in het infotainmentsysteem en selecteer je de optie voor het herstellen van de fabrieksinstellingen. Hiermee worden alle eerder ingevoerde gegevens en instellingen in het voertuig gewist.

Nadat dit is voltooid, kun je de aanmeldingsprocedure uitvoeren in zowel de MyŠkoda app als in de auto zelf. Op deze manier wordt je auto succesvol gekoppeld aan je Škoda Connect account.

Hoe kan ik mijn Škoda Connect diensten verlengen?

Hoe kan ik mijn Škoda Connect diensten verlengen?

In je MySkoda app voor de Enyaq iV en de MyŠkoda essentials app voor de overige modellen, kun je zelf de contracttermijn nagaan en verlengen.  
Mijn app heeft een storing of werkt niet goed. Wat nu?
Mijn app heeft een storing of werkt niet goed. Wat nu?
Indien de MyŠkoda app niet goed functioneert of een foutmelding geeft, adviseren wij je om de app volledig van de telefoon te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden. Dit is meestal al voldoende op het probleem te verhelpen. 

Daarnaast adviseren wij om ervoor te zorgen dat je telefoon de laatste softwareversie heeft van het besturingssysteem. Indien de telefoon op een oudere softwareversie staat, dan kan het zijn dat de app niet goed kan functioneren. 

Indien het probleem zich blijft voordoen na bovenstaande stappen, dan ontvangen wij graag een screenshot met datum en tijdstip erbij vermeld. Tevens vernemen wij graag met welk e-mailadres je  Škoda Connect account is aangemaakt. 
Wat is de looptijd/contracttermijn van Škoda Connect diensten?
Wat is de looptijd/contracttermijn van Škoda Connect diensten?
Voor de diensten die vallen onder Infotainment Online en Care Connect geldt een looptijd van 1 jaar na aanschaf van de auto. Na dit jaar kan je deze diensten zelf verlengen via de MyŠkoda app voor de Enyaq en de MySkoda essentials app voor de overige modellen.De dienst Emergency Call is onbeperkt en blijft de gehele levensduur van de auto actief. 

Alle informatie over Škoda Connect en de verschillende diensten vind je in de  MyŠkoda (essentials) app.
Wat zijn de kosten om te verlengen?
Wat zijn de kosten om te verlengen?

De kosten voor verlengen zijn voor twee verschillende onderdelen van Škoda Connect en de daarbij behorende diensten. 
Verlengen Infotainment Online: €70,-- voor 1 jaar.
Verlengen Care Connect: €60,-- voor 1 jaar.
Verlengen Remote Access: €15 voor 1 jaar (alleen bij Enyaq)

Momenteel is er een actietarief:
Verlengen Infotainment Online: €49,-- voor 1 jaar.
Verlengen Care Connect: €39,-- voor 1 jaar.

Waar is de S-PIN voor?
Waar is de S-PIN voor?
De S-PIN wordt om veiligheidsredenen in specifieke gevallen binnen de Škoda Connect services gebruikt voor tweevoudige authenticatie van de identiteit van de gebruiker. Je kunt in het gebruikersprofiel in de MyŠkoda app een S-PIN aanmaken en wijzigen.
Ik wil mijn veiligheidscode (de S-PIN) wijzigen, hoe en waar doe ik dat?
Ik wil mijn veiligheidscode (de S-PIN) wijzigen, hoe en waar doe ik dat?
Indien je de S-PIN wil wijzigen of een reset wil uitvoeren, volg dan het stappenplan:

- Open de MyŠkoda app.
- Klik in de app op Instellingen (tandwieltje).
- Kijk onder 'Veiligheid'.
- Hier kun je de S-PIN wijzigen of resetten.
- Je kunt hier ook aangeven of je Touch ID of Face ID wil instellen in plaats van de S-PIN.

Op YouTube staat een instructiefilmpje over het wijzigen van de S-PIN in de MyŠkoda app. Deze kun je bekijken via het YouTube kanaal van Skoda Nederland.
Hoe zet ik de privésfeer-instellingen aan, of uit?
Hoe zet ik de privésfeer-instellingen aan, of uit?

Indien je privésfeer-instellingen ingeschakeld hebt, zijn diverse Skoda Connect diensten beperkt beschikbaar, doordat de auto geen gegevens meer door kan geven. Dit herken je in het infotainmentsysteem in je auto aan een grijze wereldbol, met daarnaast een poppetje met een hoed.

Je kunt de privésfeer-instellingen aan- en uitschakelen in het instellingen menu in het infotainmentsysteem in jouw auto:
- Klik voor privé modus aanzetten op het poppetje met de hoed.
- Klik voor privé modus uitzetten op het poppetje met twee golvende lijnen en een locatie teken.
Zodra de wereldbol wit kleurt is de auto weer met internet verbonden en zijn de Skoda Connect diensten beschikbaar. Het kan even duren voordat de auto weer verbonden is.

 Wat voor termijn kan ik verlengen, is er een proefperiode mogelijk?
 Wat voor termijn kan ik verlengen, is er een proefperiode mogelijk?
Skoda Connect  is bij aankoop van de auto voor een bepaalde periode inbegrepen. Na deze periode kan Škoda Connect telkens verlengd worden met één jaar. Een kortere termijn is niet mogelijk. In je MyŠkoda app voor de Enyaq en de MyŠkoda essentials app voor de overige modellen, kun je zelf de contracttermijn verlengen. 
Wat zijn de beschikbare betaalmethodes?
Wat zijn de beschikbare betaalmethodes?

Beschikbare betaalmethodes voor de verlenging van je Škoda Connect diensten zijn per creditcard (MasterCard of Visa), Paypal  of via een vooruitbetaling (bankoverschrijving).
Als je per creditcard betaalt, wordt de geldigheid van de diensten direct verlengd. Bij een bankbetaling wordt de dienst geactiveerd zodra de betaling op de rekening van Škoda Auto bijgeschreven is. (Hier kan wat tijd overheen gaan, omdat het een betaling is naar een buitenlandse rekening, dit moet je ook aangeven tijdens het overboeken.)
Afhankelijk van de specifieke voorwaarden van jouw bank kunnen er extra kosten worden berekend.


Let op: Vul bij de postcode een spatie in tussen de cijfers en de letters, anders werkt het niet. 

 
Hoe weet ik wanneer ik kan verlengen?
Hoe weet ik wanneer ik kan verlengen?
Tegen het einde van de looptijd van het contract ontvang je per e-mail een herinnering dat de Škoda Connect dienst(en) binnenkort aflopen. 
 Ik krijg een foutmelding bij het betalen met mijn creditcard (3D Secure) en nu?
 Ik krijg een foutmelding bij het betalen met mijn creditcard (3D Secure) en nu?
Een betaling kan alleen gedaan worden met een creditcard met 3D secure beveiliging. 3D secure beveiliging is een extra beveiliging voor een betaling met je creditcard, met wachtwoord en SMS-code of via goedkeuring in een speciale app voor uw creditcard. 

Indien er een foutmelding komt bij de betaling, ga dan eerst na of de creditcard is voorzien van een 3D secure beveiliging. Indien deze is voorzien van een 3D secure beveiliging, adviseren wij je de betaling later nogmaals te proberen. Ik ga ervan uit dat de betaling dan zal lukken. Lukt de betaling alsnog niet dan is ons advies om contact op te nemen met je creditcard maatschappij en na te gaan of de 3D secure beveiliging wel juist verwerkt is op je creditcard.
Kan ik de bestelling voor Skoda Connect doen op zakelijke gegevens?
Kan ik de bestelling voor Skoda Connect doen op zakelijke gegevens?
Bij een bestelling voor Škoda Connect, kun je tijdens het bestelproces aangeven of je de bestelling zakelijk of particulier wenst te doen. Bij het factuuradres kun je, indien gewenst, zakelijke gegevens invullen. De zakelijke gegevens moeten tijdens het bestelproces worden aangegeven, het is niet mogelijk om dit achteraf aan te passen.
Mijn contract is korter dan een jaar hoe kan dat? Dit hoort toch een jaar te zijn?
Mijn contract is korter dan een jaar hoe kan dat? Dit hoort toch een jaar te zijn?
Voor de diensten die vallen onder Infotainment Online en Care Connect geldt een looptijd van 1 jaar na aanschaf van de auto. Na dit jaar kan je deze diensten zelf verlengen via de  MyŠkoda app of via skoda-connect.com. De dienst Emergency Call is onbeperkt en blijft de gehele levensduur van de auto actief.

Nadat de auto op kenteken is gezet, dien je binnen 90 dagen een Škoda Connect account te maken en je auto te koppelen. Na 90 dagen gaat de looptijd automatisch in, ongeacht of je je hebt aangemeld voor Škoda Connect of niet. Doe je de aanmelding voor Škoda Connect ná deze 90 dagen, dan is de looptijd van het contract al eerder ingegaan en heb je geen volledig jaar meer de beschikking over deze diensten.

Alle informatie over Škoda Connect en de verschillende diensten vind je in de  MyŠkoda app en op skoda.nl/skoda-connect.

Is jouw vraag nog niet beantwoord?

Bekijk dan alle veelgestelde vragen
Bekijk alle veelgestelde vragen